حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:12
دانلود و خرید به صورت آنلاین
پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل
فهرست مطالب
چکیده : 3
تشکر : 4
مقدمه : 5
1ـ موضوع یا عنوان مشکل : 5
2ـ بیان مسئله (توصیف موقعیت آموزشی) 5
3ـ جمع آوری اطلاعات (شواهد1) 6
4ـ تجزیه و تحلیل داده ها : 7
5ـ انتخاب راه حل موقت : 8
6ـ اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی : 8
7ـ جمع آوری اطلاعات (شواهد2): 10
8ـ ارزشیابی و نتیجه گیری : 10
منابع و مآخذ : 12
چکیده :
من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود را در جهت رفع این مشکل قرار دهم . در این راه از اولیای مدرسه ـ همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم و به کتب زیادی مراجعه نمودم تا با توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه حل ها ، یکی را انتخاب کرده و در کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های (همیاری ـ ایفای نقش) را انتخاب کردم و با گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع آب و هوا در گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط آب و هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هریک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی آب و هوایی ایران که در پیوست آمده است این کار انجام شد و نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایت مندی در گفته ها و رفتار دانش آموزان و اولیای آنها و همکاران هم پایه و کارکنان مدرسه به خوبی نمایان بود .
نظرات شما عزیزان: